درحالیکه ممکنه درحال مبارزه با کاراکترهای Tekken8، فتح برجهای شهر گاتهام با بتمن و یا غرق در دنیای Rise of the Ronin باشید، دلتون بخواد برای ساعتی هم که شده، توی دنیای واقعی جای شخصیت بازی قرار بگیرید؛ برید توی دل ماجرا و صحنه واقعی بازی رو از نزدیک ببینید. این اتفاق توی جایی مثل اتاق فرار یا همون اسکیپ روم (escape room) شدنیه و با قابلیت منحصربهفردش توی داستانسرایی میتونه ذهن شما رو توی یه فضای جدید و رقابتی، به چالش بکشه.
فهرست مطالب
صبر کنید، اینجا دکمه stop نداریم!
لازمبهذکره که توی اسکیپ روم، کنسول یا دکمهای نیست که با فشردن اون، بازی رو برای لحظاتی متوقف و استراحت کنید. بلکه باید برای مبارزه تمامعیار آماده بشید مثل مبارزه توی Dark Souls. توی اتاق پایانی یا نابود میشید یا تبدیل به یه قهرمان توی دنیای واقعی خواهید شد!
چرا یه گیمر باید اتاق فرار بِره؟
شاید اصلیترین اِلمان یه اتاق فرار برای گیمر این باشه که یه محیط سورئال و رازآلود، البته با کمی چاشنی دلهره، براش فراهم میشه. سرگرمی اتاق فرار این فرصت رو به پلیر میده، تمام چیزهایی که توی یه بازی کامپیوتری قابل تماشاست، بهطور عینی توی دنیای واقعی تجربه و حس کنه و دیگه محدود به صفحۀ مانیتور نباشه!
چنانت بکوبم به گُرز گران!
تعداد گیمرهایی که مدعی هستن که هیچ بازیای اونها رو نمیترسونه، کم نیست. برای این گیمرها تجربۀ اتاق فرار ترسناک و دلهرهآور به احتمال زیاد میتونه خاطرهانگیز باشه. چراکه این بار دست اِلمانهای ترسناک بازی به اونها میرسه!
گلیچ؛ دریچهای به دنیای Game
سال 2044، کمپانی بازیسازی زاروکس، کرۀ جنوبی.
زاروکس بتا: «با وجود اختلال توی سیستم، فرآیند انتقال آغاز و تکمیل شد.»
سال 2045، نمایندگی زاروکس، ایران.
زاروکس آلفا: «برای تجربۀ کاملا واقعی توی بازیهای کامپیوتری ابتدا باید ذهن شما رو داخل بازی آپلود کنیم، آیا همۀ ریسکهای احتمالی رو میپذیرید؟»
ویدیوی معرفی بازی اتاق فرار «گلیچ»
شما داوطلب انجام بازی هستید. دقیقا سر ساعتی که توی بلیتتون نوشته شده، به ساختمون کمپانی zarox میرسید. زنگ رو میزنید و بدون اینکه کسی بپرسه شما؟ در براتون باز میشه. وارد ساختمون میشید. نور، خیلی کمه و بهزور میتونید محیط رو ببینید. جلو میرید و روی مبل سالن انتظار میشینید. چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه که یه ربات از بلندگوهای سالن شروع میکنه به صحبت کردن با شما و…! وقت بازیست اما این بار توی دنیای واقعی بازیهای کامپیوتری!
ژانر | علمیتخیلی و فانتزی (همراه با چاشنی هیجان) |
سبک یا تِم | تئاتر تعاملی |
مهمترین ویژگی ازنظر گیمرها | اکتهای بازی، فضاسازی و دکور |
جذابیت | طراحی هر اتاق متناسب با یک بازی کامپیوتری خاص |
درجه سختی | ۴ از ۴ (سخت) |
زاویۀ شروع بازی | ورود به کمپانی بازیسازی زاروکس و شروع ماجراها |
تایم بازی | ۱۰۰ دقیقه |
ظرفیت | 5 تا ۹ نفر |
میانگین امتیاز اسکیپ زومیها | 5 از 5 |
لوکیشن | کرج، شاهین ویلا |
اطلاعات بیشتر | ۰۲۱۹۱۳۰۷۹۰۰ |
معما و چالشهای بازی گلیچ توی ماراتون جذابیت از بقیۀ آیتمها عقب نمونده و متناسب با حالوهوای گیم مربوط به همون فضا، طراحی شده. بعضی از معماهای اسکیپ روم گلیچ چنان نوآورانه طراحی شده که علاوهبر سوپرایز شما توی بازی، ممکنه ذهنتون رو تا مدتها بعداز اتمام بازی هم درگیر خودش کنه.
حرف آخر
بازی کردن داخل یه گیم با ژانر اکشن (مثل uncharted) که باید در نقش کاراکتر بازی یا همون نقش اولشخص ظاهر بشید، واقعا وسوسهانگیز و هیجانانگیزه. اما اگه بتونید تجربۀ فیزیکی همین کاراکتر رو توی اتاق فرار داشته باشید و شخص شما بهعنوان یه کاراکتر ظاهر بشه، چطور؟ اونوقت مجبور نیستید بیرون از بازی باشید، بلکه در عوض این شما هستید که بازی رو پیش میبرید. توی گلیچ شما میتونید، با نقش، شخصیت و لباس کاراکتر بازی، بدون توجه به سناریو، قهرمانی که دلتون میخواد باشید و پایان بازی رو به دلخواه خودتون رقم بزنید! امیدواریم که بهتون خوش بگذره.
نظری ثبت نشده است