اتاق فرار مهمانسرا

Underground
90 دقیقه
5 تا 10 نفر
از 250 هزارتومان
+17 سال اتاق فرار مهمانسرا
سطح سختی
میانگین امتیاز از 716 رای

رزرو اسکیپ روم مهمانسرا

سناریو

رژو شرش آهنگساز و پیانیست مجارستانی بود که بیشتر عمر خود را در فقر زندگی کرد و زمانی به علت یهودی بودن در اردوگاه کار اجباری توسط نازی‌ها زندانی شد اما توانست جان سالم به در ببرد. آثار جنگ جهانی و فقر و طرد شدن توسط معشوقه‌اش معجون غلیظی شد به نام «یکشنبه غم انگیز» که صدها نفر با شنیدن آن خودکشی کردند و خودش نیز عاقبت در سن ۶۸ سالگی اقدام به خود کشی کرد؛ او از پنجره‌ی اتاقش به بیرون پرید، اما زنده ماند. سپس در بیمارستان خود را با سیم خفه کرد.

اولین بار ماموران پلیس بوداپست فوریه ۱۹۳۶ هنگام تحقیق روی پرونده خودکشی کفاشی به نام جوزف کلر به قدرت این آهنگ پی بردند. آنها متوجه شدند که متوفی به جای وصیتنامه یا متنی که دلیل خودکشی‌اش را توضیح دهد، کاغذی با چند بیت شعر از ترانه‌ای گمنام به جا گذاشته. آنها گمان کردند که این ترانه برای جوزف کلر، خاطره‌ای شخصی را تداعی می‌کرده است.
پس از مرگ جوزف کلر، خودکشی‌های دیگری در مجارستان اتفاق افتاد که در تمام آن‌ها رد پای یکشنبه غم انگیز وجود داشت. بعضی از درگذشتگان، شعر این ترانه را به جای وصیتنامه از خود باقی گذارده و برخی دیگر نیز پیش از مرگ به تاثیر این آهنگ بر تصمیمشان به خودکشی اشاره کرده بودند.

خبر رسید که دو نفر در دو شهر مختلف (بدون اینکه از دیگری خبری داشته باشند) از نوازندگان دوره گرد خواسته بودند تا یکشنبه غمگین را (که حالا مشهور شده بود) برایشان بنوازند و سپس خود را خلاص کرده بودند.

روزنامه‌ها نوشتند که مردی از دسته ارکستر یک کلوب شبانه می‌خواهد تا این آهنگ را برایش بزند و سپس جلوی در کلوپ به صورت خود شلیک می‌کند.
ماهیگیران می‌گفتند که هر چند گاه یک بار، بدن بیجانی را از دانوب بالا می‌کشند که در انگشت‌های به هم چفت شده‌اش کاغذی را چنگ زده و همیشه در تکه‌هایی از کاغذ که در مشت جنازه از آب محفوظ مانده است، ابیاتی از یکشنبه غمگین را پیدا می‌کنند.

سوژه عاشقان شکست خورده‌ای که دسته دسته خود را می‌کشند، برای روزنامه‌ها جذاب بود و به آسانی دست از سرش برنمی‌داشتند؛ تا روزی که ماهیگیران، جنازه دختری ۱۴ ساله را ازعمق دانوب بیرون کشیدند که مثل همیشه در مشتش کاغذی پنهان بود. اما این‌بار، به خلاف همیشه، اطرافیان دخترک گواهی دادند که او هرگز عاشق نشده است.

اندکی بعد نیز پیرمردی ۸۰ ساله خود را از طبقه هفدهم ساختمانی به پایین پرت کرد. شاهدان گفتند که او موقع پریدن یکشنبه غمگین را می‌خوانده است. آن‌ها گفتند که پیرمرد تا لحظه آخر به خواندن ادامه داد و صدایش تنها زمانی قطع شد که مغزش روی زمین پاشید…

در میان اخبار راست و دروغی که از تاثیر این نغمه به گوش می‌رسید، دو حادثه واقعی سر و صدای بیشتری به پا کرد:
اولی در شهر رم اتفاق افتاد. پسربچه‌ای با شنیدن آهنگ از نوازندهای دوره گرد، دوچرخه‌اش را کنار رودخانه پارک کرد؛ کل پول‌های جیبش را به دوره‌گرد بخشید و خود را از روی پل به آب انداخت.
در حادثه دوم در شمال لندن، همسایه‌های وحشت‌زده‌ی زنی از پلیس خواستند تا درخانه او را بشکند و وارد منزلش شود؛ زیرا مدت چند ساعت بوده که صدای آهنگِ خودکشی مجار به طور مداوم از خانه او شنیده می‌شده است. وقتی پلیس‌ها در را شکستند، با جنازه زنی مواجه شدند که گرامافون بالای سرش روی وضعیت «تکرار مداوم» تنظیم شده بود

اما داستانی که کمتر جایی شنیده شد، داستان مهمانسرا بود
زن و شوهر جوانی که عاشقانه یکدیگر را دوست داشتند و مهمانسرایی را در بوداپست با کمک یکدیگر مدیریت می‌کردند
روزی که مرد برای کاری از مهمانسرا خارج شده بود، پیشخدمت با صحنه‌ای وحشتناک روبه‌رو شد، در حالی که آهنگ یکشنبه غم‌انگیز فضای اتاق را پر کرده بود زن خودش را به دلیل نامعلومی به طناب دار آویخته بود…
پس از آن هیچکس مرد و پیشخدمت را ندید و مهمانسرا برای همیشه متروک ماند…

توضیحات:

  • لطفا تمامی اعضای تیم بازی قوانین رو با دقت مطالعه کنند.
  • ورود افرادی که الکل یا مواد مخدر به هر نوع مصرف کرده باشند به داخل مجموعه اکیدا ممنوع است و مجموعه برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند مجبور به گزارش به پلیس است.
  • امکان رفتن به سرویس بهداشتی قبل از سانس و حین بازی وجود ندارد.
  • برخورد از هر نوع چه توهین چه فیزیکی با اکتور موجب قطع بازی برای شما خواهد شد.
  • تعداد افراد گروه حداقل ۵نفر است، بدیهی است گروه‌های کمتر از ۵نفر باید هزینه ورودی ۵نفر را پرداخت کنند.
  • تمام بازیکن‌ها باید راس ساعت و همزمان باهم جلوی درب مجموعه حضور داشته باشند و هر دقیقه تاخیر از تایم بازی کسر خواهد شد و در صورت تاخیر بیشتر از 20 دقیقه امکان ران شدن بازی وجود ندارد و مبلغ بیعانه برگشت داده نخواهد شد.
  • به هیچ عنوان به وسیله یا شی که استیکر dont touch دارد یا گیم مستر به شما توضیح داده باشد دست نزنید، در صورتی که این کار عمدا تلقی شود بازی متوقف خواهد شد
  • حداقل سن پلیرها ۱۷ سال و حداکثر  ۵۵سال باید باشد.

تیزر


معرفی

اتاق فرار مهمانسرا

بوداپست همچین بارونی رو به خودش کم دیده؛ با این‌که هم چتر دارید و هم بارونی پوشیدید ولی باز حس می‌کنید تنتون نم‌دار شده. قدم‌زنون از روی پل مارگیت می‌گذرید و به موج‌های رود دانوب خیره می‌شید؛ راست‌می‌گفتن که دانوب تو شب حال غریبی داره و دیدنی‌تره. به آدم‌هایی فکر می‌کنید که توی این مدت اخیر خودشون رو توی دانوب غرق کردن و دانوب اجساد اون‌ها رو بالا آورده. چرا این همه آمار خودکشی توی این شهر داره زیاد می‌شه؟ ولی عجیب‌ترینش از نظر شما مرگ خانم میان‌سالی بوده که شوهرش صاحب مهمانسرای کوچیک کنار هتل «قایق گرند جولز» بود.

الان هم دارید می‌رید اون‌جا؛ باید بفهمید ماجرا از چه قرار بوده، چرا یهو بعد مرگ اون زن، همه‌چی توی مهمانسرا به‌هم می‌ریزه؟ چرا شوهرش غیبش می‌زنه؟ چرا دیگه هیچ‌کسی برای اقامت اون‌جا نرفت؟ چرا همه می‌گن اون‌جا تسخیر‌شده است؟ چرا بعد از متروکه‌شدن مهمونخونه، حتی دزدها هم برای سرقت وسایل جرات نکردند برن اون‌جا؟ توی همین فکرها هستید که یهو به‌خودتون میاین و می‌بینید رسیدید جلوی درب مسافرخونه. روی دیوار کلی هشدار نوشته که اگه جونتون رو دوست دارید نزدیک این محل نشید! الان دیگه وقت فکر کردن نیست، درب چوبی مهمان‌سرا رو با فشارِ دست باز می‌کنید و وارد مهمونخونه‌ی تاریک می‌شید غافل از این‌که…!

توضیحات بازی:

مکان‌های متروکه توی شب، خوف عجیبی داره فرقی هم نداره که خوابگاه، مدرسه یا مسافرخانه باشه. اتاق فرار مهمانسرا هم یکی از همین وجوه رو داره نشون می‌ده، البته با هیجانی غیرقابل‌توصیف.

بازی اتاق فرار مهمانسرا، تو ژانر ترسناک (وحشت) و با تم جن و روح طراحی شده. از برتری‌های این بازی اسکیپ روم می‌شه به دکور و فضاسازی فوق‌العاده خوبش اشاره کرد که باعث می‌شه پلیر تو بازی و سناریو غرق بشه.

اگه بخوایم نقاط قوت دیگه بازی اتاق فرار مهمانسرا رو نام ببریم، قطعا گیم‌پلی عالی، موسیقی متناسب، اکت‌های به‌جا، تئاترهای تعاملی فوق‌العاده و بک‌های جذاب، نباید فراموش بشن.

درجه سختی معماهای بازی اسکیپ روم مهمانسرا، سه از چهاره و حتما یادتون باشه که توی این اتاق فرار، لباس راحت پوشیدن می‌تونه برای پلیر کمک‌کننده باشه. اتاق فرار مهمانسرا اون‌قدری خوب بوده که تونسته توی نظرسنجی‌ از پلیرها، نزدیک‌ترین نمره به پنج (که بیشترین امتیازه) رو کسب کنه.

لوکیشن بازی:

لوکیشن بازی اتاق فرار مهمانسرا، توی شهر کرج، محدوده‌ی گوهردشت هست و بهترین گزینه برای رسیدن به مکان بازی، ماشین شخصیه. بازیکن‌ها می‌تونن با ماشین شخصی مسیر خیابون آزادی رو طی کنن و با رفتن به خیابون سیزدهم فاز2 نرسیده به خیابون رستاخیز خودشون رو به لوکیشن بازی برسونن. معمولا می‌شه جای پارک توی محل پیدا کرد و نیازی نیست پلیرها زمان زیادی رو برای این مورد صرف کنن.

راه دیگه‌ای که بازیکن‌ها می‌تونن خودشون رو به محل بازی برسونن، استفاده از مترو هست؛ برای این منظور پلیرها باید توی ایستگاه ماهدشت (محمدشهر) یا گلشهر پیاده بشن و با یه کورس تاکسی یا با گرفتن یه تاکسی اینترنتی خودشون رو به لوکیشن بازی اتاق فرار مهمانسرا برسونن. بازیکن‌ها اگر بخوان از مترو استفاده کنن، باید این مورد رو توی برنامه‌ریزی‌هاشون درنظر بگیرن که از ایستگاه مترو تا لوکیشن بازی چیزی حدود چهل دقیقه راهه (با احتساب ترافیک عادی منطقه).


آدرس

  • پشتیبان اسکیپ زوم
  • آدرس: کرج ، سیزدهم گوهردشت، فاز۲، نرسیده به بلوار رستاخیز، جنب کافه لموند، درب مشکی
  • ژانر و منطقه


نظرات


  • 916×××××25[1402-12-19]

    دکور ،آکتور،سناریو همه چی فوق العاده
    با اینکه آخرین ساتس بودیم ولی اکتور های عزیز طوری انرژی گذاشتن انگار سانس اول بود و هیچ اثری از خستگی تو بازی کردنشون نبود،بهترین اتاق فرار کل کرج برازندتونه.دسخوش

    5
    0

  • 935×××××10[1402-12-18]

    عالی خیلی خفن بود کم مونده بود انصراف بدیم.ترسش عالی بود

    3
    0

  • 902×××××48[1402-12-18]

    سناریو عالی ، اکتور ها هم عالی تر ، خوش میگذره بهتون برید😉

    2
    0

  • 921×××××64[1402-12-17]

    با اینکه تجربه اولمون بود ،ولی واقعا لذت بخش بود برخورد خوب اکتور ها و فضا سازی بسیار خوب و هیجان انگیز

    3
    0

  • 936×××××75[1402-12-17]

    همه چی عالی بود و بی نظیر از اکت های به موقع اکتور های کار بلد گرفته تا سناریو و موسیقی

    3
    0

  • 933×××××76[1402-12-16]

    عالی بود هم سناریو هم اکتور ها واقعا حال کردم

    2
    0

  • 921×××××75[1402-12-16]

    خدایی اکتورا از دل و جون مایه گذاشتن دمشون گرم

    3
    0

  • 938×××××77[1402-12-15]

    جالب نبود

    0
    8

  • 910×××××40[1402-12-15]

    اون برام آرتور بود ولی من تئودور دوس داشتم 😂👍🏻

    1
    1

  • 930×××××57[1402-12-13]

    من اولین بارم بود ولی آنقدر خوب بود فک نکنم اتاق فرار های دیگه به چشم بیاد
    دست همه درد نکنه
    بازی های بعدی هم آنقدر خوب باشه

    6
    0

  • 990×××××17[1402-12-11]

    بین همه اتاق فرارهایی که رفتم واقعا یکی از بهترینا بود

    3
    0

  • 900×××××11[1402-12-10]

    خیلی خوش گذشت و فضای خفنی داشت ، کرکتر مورد علاقمون هم آرتور بود ، بشدت جذاب بود واسمون

    4
    0

  • 912×××××59[1402-12-06]

    همه چی عالی بود مهمانسرا ی پکیج کامل بود از همه نظر اکتورا فوق العاده قوی و حرفه ای بودن ما عاشق شخصیت ماریا و اکتاش بودیم😍سناریوی بازی خیلی جذاب بود معماها منطقی و بکای قشنگ حتما پیشنهاد میشه ممنون از تیم آندرگراند 😍

    2
    0

  • 990×××××22[1402-12-06]

    ولی میشه بخاطر آرتور بارها اومد مهمانسرا و خسته نشد 🥲🤍

    13
    0

  • 902×××××65[1402-12-05]

    واقعا از همه نظر عالیییییی یی مخصوصااا اکتور هما که بسیار زحمت کشیدن و عالی بودند. دکور معما و اکتور ها همه خفننن

    2
    0

  • 930×××××79[1402-12-04]

    معما ها قابل درک و عالی
    بازیگری و تئاتر فوق العاده
    هینت های غیر تکراری و جذاب
    موقعیت اتاق ها جوری بود که فضا رو به مهمانسرای واقعی نزدیک می‌کرد
    تجربه عالی ای بود 👍

    4
    1

  • 910×××××42[1402-12-02]

    حرف ندارید واقعا دکور عالی اکتور های واقعا واقعا درجه یک
    داستان غیر قابل پیشبینی بینظیره بینظیر حتما امتحان کنید

    4
    0

  • 912×××××69[1402-11-30]

    سناریو بازی جذاب بود.تئاتر بازی جذاب بود.هیجان بازی خوب بود و معما ها جالبن.اکتور ها هم کار بلدن.برای کسایی که تجربه زیاد دارن انتخاب خوبیه

    4
    1

  • 911×××××31[1402-11-27]

    واقعا اونقدری که تو کامنتا میگن خوب نبود. معما ضعیف دکور متوسط. نصف بازی رو هم در انتظار سپری میکنین . خیلی جاها نه حل معما هست نه ترس خاصی. فقط انتظار الکی که حوصله ادم سر میره.

    4
    15

  • 910×××××98[1402-11-25]

    عالی بود
    ممنون از همگی شما دوستان عزیر🙏❤️

    1
    0

4.79 از 5

میانگین امتیاز اتاق فرار مهمانسرا

از نظر 716 کاربر
تجربه این اتاق فرار را داشته اید؟
  • فضاسازی
  • کیفیت معما
  • تازگی و خلاقیت
  • بازیگردانی و اکت
  • برخورد پرسنل