Skip to main content
سانس‌یاب
سانس‌های موجود
امروز فردا پس‌فردا
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -

+ - نفر

حداقل
حداکثر

سال

دقیقه

مشاهده نتایج

اتاق فرار تو جهان با این‌که کمتر از دو دهه از عمرش می‌گذره ولی خیلی‌خوب تونسته توی همین مدت کوتاه رشد کنه و بزرگ بشه. خوشبختانه هر روز شاهد این هستیم که یه در جدیدی رو به این دنیا باز می‌شه و به گستردگیش اضافه می‌شه. یکی از شاخه‌های هیجان‌انگیز اسکیپ روم، بازی رقابتی هست. شما توی این صفحه می‌تونید همه‌ی بازی‌های اتاق فرار رقابتی رو مشاهده و بررسی کنید.

برد یا باخت مسئله این‌ است در اتاق فرار رقابتی

تو اتاق فرار رقابتی گروه رو به دو دسته‌ تقسیم می‌کنن و هر تیم باید توی حل معماها و رسیدن به هدف بازی، با تیم دیگه رقابت کنه. این رقابت هیجان‌انگیز وجه‌تمایز این بازی با سبک‌های دیگه‌ی بازی‌ اتاق فرار هست. هر تیم باید تمام تلاش خودش رو بکنه که با همکاری و هم‌فکری با اعضای تیمش، بتونه قبل از گروه حریف به اتاق آخر برسه و برنده بازی بشه.

مسابقه‌ای هیجان‌انگیز در بازی اتاق فرار رقابتی

توی این بازی که بیشتر رنگ‌وبوی مسابقات هیجانی داره تا یه اسکیپ روم معمولی، یه چیز خیلی اهمیت داره، اونم یکسان بودن شرایط بازی برای هر دو گروه هست. این همسان بودن توی همه‌ی جوانب بازی صدق می‌کنه، از سطح سختی معماها گرفته تا مپ بازی، تعداد قفل‌ها و… . توی این شرایطه که پیشی گرفتن از گروه مقابل شیرین می‌شه و برنده شدن به دل آدم می‌شینه.

چاقویی دولبه به‌ اسم رقابت!

عرصه‌ی رقابت و خودآزمایی، مثل یه چاقو با دو لبه‌ی تیز و برنده می‌مونه که یه‌طرف تیغه‌ی اون رو به خود فرده و می‌تونه بهش آسیب بزنه ولی طرف دیگه رو به جلوست و می‌تونه براش مفید و کارآمد باشه. رقابت هم یه‌جور فرصت محسوب می‌شه و هم به‌نوعی می‌تونه تهدید حساب بشه. جنبه‌ی خوب رقابت وقتیه که پلیر می‌بَره و خوشحال و بااعتماد‌به‌نفس سرش رو بالا می‌گیره چرا که از همه بهتر عمل کرده. جنبه‌ی بد ماجرا اون‌جاست که وقتی بازیکن می‌بازه، سَرخورده می‌شه و حس تلخی میاد سراغش که از بقیه عقب‌تره. یادتون باشه که در صورت باخت نباید اعتماد‌به‌نفستون رو از دست بدید و باید ازش درس بگیرید و برای برد تو آینده خودتون رو آماده کنید.

اگر هم توی مسابقه برنده شدید باز باید به نقاط ضعفتون فکر کنید و تلاش کنید اون‌ها رو برطرف کنید و توی پله‌ی بعدی نقاط قوتتون رو هم پررنگ‌تر کنید. یکی از خطاهای افراد این هست که معمولا خودشون رو از فرصت استثنایی اشتباه کردن و شکست خوردن، محروم می‌کنن. همیشه گفتن که «شکست، مقدمه‌ی پیروزیه». نوع واکنش افراد توی خوب یا بد بودن این شکست خیلی تاثیرگذاره و اونه که می‌تونه نتیجه‌ی رقابت رو برامون تلخ یا شیرین کنه.

مزایای اتاق فرار رقابتی

  • داشتن هیجان بیشتر به‌خاطر تجربه‌ی حس مسابقه‌گونه
  • کسب مهارت هم‌فکری، تلاش برای رسیدن به هدف، تعامل درست و…
  • آموختن چگونگی انجام کار تیمی و هم‌یاری به افراد گروه
  • افزایش اعتمادبه‌نفس (در صورت برد)
  • شناخت دلایل باخت و تلاش برای رفع اون‌ها (در صورت باخت)
  • خودشناسی و شناخت نقاط ضعف و قوت
  • کسب آمادگی برای تجربه‌ی برد و باخت در زندگی واقعی

معایب اتاق فرار رقابتی

  • داشتن استرس، دلشوره و فشار روانی
  • سرخوردگی و کاهش اعتماد به‌نفس (در صورت باخت)