Skip to main content
سانس‌یاب
سانس‌های موجود
امروز فردا پس‌فردا
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -

+ - نفر

حداقل
حداکثر

سال

دقیقه

مشاهده نتایج

تو این صفحه لیست کامل بازی‌های اتاق فرار نازی اباد تهران و مناطق نزدیک به اون رو براتون گردآوری کردیم. با بررسی سناریو، ژانر، تعداد بازیکنان، لوکیشن و… هر بازی متوجه می‌شید که کدوم یکی از این بازی‌ها برای شما و هم‌گروهی‌هاتون مناسبه.

اگه از حل کردن معما و انجام یه فعالیت یا تفریح گروهی لذت می‌برید، بازی اتاق فرار (Escape room) می‌تونه گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشه.

نازی‌آباد چه‌طور نازی‌آباد شد؟

ریشه‌ی اولیه‌ی شکل‌گیری محله‌ی نازی آباد برمی‌گرده به دوران ناصرالدین‌شاه قاجار. زمانی‌که شاه قاجار، زمین‌های این منطقه رو به‌خاطر علاقه‌ی زیادی که به یکی از زن‌های صیغه‌ایش (امینه اقدس) داشت، به اون‌ می‌بخشه. سوگلی‌ شاه هم توی این منطقه یه عمارت باغی بزرگ درست می‌کنه و بعد از مرگش، اون عمارت می‌شه بخشی از پارک بهمن و اتاقک‌های خدمتکارانش هم می‌شه اولین خونه‌های محله‌ی نازی اباد که به‌مرور گسترش پیدا می‌کنه و وسعت می‌گیره. اون‌هایی که این روایت رو قبول دارن، معتقدن امینه‌ اقدس اسم محدوده‌ عمارتش رو گذاشته بود «نازآباد» که به‌مرور به نازی‌آباد تغییر شکل داد.

بعضی‌ها هم بر این باورند که وجه‌تسمیه‌ی نازی آباد برمی‌گرده به جنگ جهانی دوم که سربازهای آلمانی که پیرو حزب نازی بودن، توی این منطقه سکونت داشتن و پایه‌های محلیت این منطقه رو گذاشتن.

آشنایی با محله‌ی نازی اباد تهران

نازی‌آباد از محله‌های معروف جنوب شهر تهرانه که به‌خاطر تراکم جمعیتی که داره خیلی موردتوجه هست. نازی‌آباد از شمال به محله‌ی جوادیه، از جنوب به محله‌های یاخچی‌آباد و بهمنیار، از شرق به علی‌آباد و نازی‌آباد شرقی و از غرب هم به خانی‌آباد شمالی متصل می‌شه. شاید برای شما هم جالب باشه که این محل، زادگاه افراد مشهوری مثل اکبر عبدی، امیر قلعه‌نوعی، یوسف صیادی و شادی پریدر بوده.

بازی اتاق فرار چه‌جور سرگرمی هست؟

اگه تا به‌حال، اسکیپ روم نازی آباد نرفتید، پیشنهاد می‌کنیم این توضیحات رو در مورد اتاق فرار بخونید و با این بازی مهیج آشنا بشید. توی این بازی به شما ماموریت داده می‌شه و توی یک یا چند اتاق باید جست‌و‌جو و کاوش و در نهایت سرنخ‌ها رو پیدا کنید. به‌عنوان مثال ممکنه محفظه‌ای پیدا کنید که برای بازکردن نیاز به رمز عبور داره یا قفلی که نیاز به کلید داشته باشه. اگه به‌اندازه‌ی کافی جست‌وجو کنید، می‌تونید از طریق سرنخ‌ها، رمزها رو پیدا و معماها رو حل کنید. حل معما توی بازی اتاق فرار نازی‌ اباد باعث باز شدن قفل‌ درها، ورود به مرحله یا اتاق بعدی و در نهایت نزدیک شدن به خروج نهایی می‌شه.

تم یا سبک تو بازی اتاق فرار چیه؟

هر داستان به‌نوعی یه پس‌زمینه داره که خودش رو توی سناریو، دکوراسیون، معما و… نشون می‌ده. مثلا بعضی از بازی‌ها تم سرقت دارن و داستان به این شکله که شما وارد یه فضایی شبیه بانک، عمارت یا… می‌شید و ماموریت شما توی این بازی اسکیپ روم، دزدی کردن و یا بالعکس مقابله با سارقان هست. سایر تم‌ها مثل زامبی و شیوع ویروس مرگبار، روح و جن، اسلشری، فرار از زندان و… نیز جزو پرطرفدارترین‌ها هستن.

نکات مهم شرکت تو اتاق فرار نازی اباد

  1. تو انتخاب ژانر و سبک بازی دقت کنید. ژانر و تم بازی اتاق فرار نازی آباد یکی از عواملیه که توی میزان رضایتمندی و لذت‌بردن از بازی شما خیلی تاثیرگذاره. شما باید توی مرحله‌ی انتخاب بازی به شرایط و سلیقه‌ی خود و هم‌تیمی‌هاتون خیلی توجه کنید. مثلا اگر یکی از هم‌تیمی‌های شما مشکل قلبی داره، قاعدتا اتاق فرار ژانر ترسناک، گزینه‌ی مناسبی برای شما و تیمتون نخواهد بود و بهتره که یه بازی با ژانر علمی و تخیلی انتخاب کنید.
  2. لباس راحت بپوشید. ممکنه جایی از بازی مجبور به خزیدن روی زمین باشید یا بخواید از ارتفاع بپرید یا برعکس از ارتفاع بالا برید. بنابراین یادتون باشه سراغ لباس‌های روشن و یا محبوب‌تون نرید و خلاصه لباسی رو انتخاب کنید که اگه احیانا به‌هر‌نحوی آسیب دید، بابتش ناراحت نشید!
  3. با هم‌تیمی‌ها ارتباط برقرار کنید. حین انجام بازی حتما به اطلاع اعضای گروهتون برسونید که آیا معمایی رو حل کردید یا خیر و یا در حال تلاش برای حل کردنش هستید. اگر برای حل معمایی احساس کردید به کمک نیاز دارید، حتما به هم‌گروهی‌هاتون اطلاع بدید و ازشون درخواست کمک کنید. اگر قفلی در مسیر دیدید، قطعا تا زمانی که کد صحیح رو وارد نکنید، باز نمی‌شه و ممکنه شخص دیگه‌ای سرنخی از معما یا کد رو پیدا کرده باشه. قطعا زمانی که با هم در ارتباط باشید، می‌تونید با سرعت بیشتری معماها رو به سرانجام برسونید. فراموش نکنید که تعامل با هم‌تیمی‌ها برای کسب موفقیت توی اتاق فرار نازی‌آباد، می‌تونه خیلی کمک‌کننده باشه.
  4. همه‌چیز رو تو اتاق بررسی کنید. سرنخ‌ها ممکنه تو هر کجای اتاق پنهان باشن پس باید دقتتون رو توی بازی زیاد کنید و جستجوگرانه پیش برید. برای برنده شدن تو بازی اسکیپ روم نازی آباد باید هوشمندانه و دقیق فکر کنید، گوش بدید، ارتباط برقرار کنید و با تیم خودتون همکاری کنید.
  5. زمان رو توی بازی مدیریت کنید. توی بازی اتاق فرار نازی آباد باید حواستون به گذر زمان باشه. ممکنه به خاطر اینکه هیجان یا استرس دارید، گذر زمان به چشمتون نیاد و یهو به خودتون بیاین و ببینید تایم بازی تموم شده و شما نتونستید به اتاق آخر برسید. اگر توی حل یه معما گیر کردید، باید بدونید که قبل از این‌که دیر بشه باید درخواست راهنمایی کنید تا با باز کردن اون قفل، وارد مرحله‌ی بعدی بشید.

مسیرهای ارتباطی محله‌ی نازی‌آباد

دسترسی به نازی‌آباد راحته و با استفاده از اتوبان‌های زیر می‌تونید به‌راحتی به این محله برید:

بزرگراه بعثت، میدان بهمن

بزرگراه آزادگان، ورودی خیابان شهید رجایی و نازی‌آباد

انتهای بزرگراه نواب، میدان بهمنیار

بزرگراه تندگویان، ورودی نازی‌آباد و میدان بهمنیار

اگه هم قصد دارید با مترو به اتاق فرار نازی اباد سر بزنید، می‌تونید ایستگاه مترو علی‌آباد یا ایستگاه مترو خزانه (ترمینال جنوب) پیاده بشید و مابقی مسیر رو با تاکسی طی کنید.

علاوه بر اتاق فرار نازی آباد کجا می‌تونیم تفریح کنیم؟

بازار اول (خیابان پارس)

بازار دوم (خیابان مدائن)

بوستان بهمن (میدان بهمن)

فرهنگسرای بهمن (پارک بهمن)

بوستان 22 بهمن (خیابان نیکنام)

بوستان سردار جنگل

پارک شهر شادی (خیابان دشت آزادگان)

پارک شهدای 17 شهریور (خیابان تولایی)